Nieuwe quiz op de NPO over hypes en rages, van vroeger tot nu

Sommige hypes zijn van korte duur, andere komen steeds weer terug. Elke generatie heeft zijn eigen favoriete speelgoed, idolen en mode. Denk je aan flippo's, fidget spinners, de lavalamp, Pop It of de petticoat, dan denk je aan Back to the Hype! Stand-upcomedian René van Meurs debuteert vanaf zondag 27 januari in het gloednieuwe familieprogramma Back to the Hype als presentator en speelt het spel met twee teams van 3 generaties.

Rene: "Het is een snelle, maar vooral leuke en gezellige quiz geworden. Er zit voor iedere generatie wel iets in. Soms weten kinderen het antwoord op vragen over Elvis eerder dan hun ouders en soms ramt opa of oma ineens het snelst op de knop bij een vraag over TikTok of Minecraft. Het leukste is dat alle generaties echt samen moeten spelen om de meeste punten te verdienen. Het zit voor iedereen thuis ook bomvol o ja-momenten als er een hype van vroeger voorbij komt!"

De spelrondes
De twee teams, bestaande uit drie generaties, gaan in dertig minuten met elkaar de strijd aan om erachter te komen welk team in totaal de meeste kennis heeft. In de eerste ronde Know the Hype wordt de kennis getest over de grootste rages en hypes van vroeger tot nu. In de tweede ronde What's Next is het tijd voor video's die viral gingen. Hoe lopen de video's ook alweer af? In ronde 3, Guess Who, worden steeds drie idolen visueel in de mix gegooid. Wie herkent wie? In Trip Down Memory Lane wordt getest hoe goed de deelnemers élkaars jeugd kennen en krijgen de teams fragmenten te zien uit verschillende periodes. In de zinderende finale wordt het geheugen getest en komt het uiteindelijke, winnende team uit de bus die met de Back to the Hype-Spiraal Bokaal naar huis gaat.

Uitzending: de acht afleveringen van Back to the Hype zijn te zien vanaf zondagavond 27 januari rond 18:30 uur bij NPO Zapp op NPO 3.